23.06.2014 22:28

Mé první účinkování v rallyslalomu

V sobotu 21.6. jsem se vydal na svůj první závod v rallyslalomu. Moje slalomová sezona pokračuje až v září, tak je teď ideální čas zkoušet s autem nové věci a sbírat zkušenosti. V pátek večer jsem si vyzvedl vozík z půjčovny a nachystal a naložil auto. V sobotu budíček o půl 6 a hurá do Přerova. Cestou jsem se stavil nabrat naftu a chlapík co na benzince popíjel kafe mi prozradil, že mám na vozíku úplně prázdné kolo. Rezervu jsem samozřejmě neměl, ale naštěstí jsem byl kousek od půjčovny, takže jsem jenom dofouknul a rychle jsme kolo vyměnili. Dorazil jsem s půlhodinovým zpožděním, takže jsem nestihl shodit auto z vozíku než začla seznamovací jízda. Poprosil jsem tedy o svezení soupeře s Ačkovou Felicii. Poprvé jsem jel s autem s opravdickou závodní převodovkou a nechápu jak jsem bez něčeho takového mohl žít! Potom jsem složil a nachystal auto a dorazili rodiče a kamarád Honza, kterému jsem slíbil svezení . Vyrazili jsme teda s Honzou do tréningové jízdy a cestou trefili čumákem jeden retardér z pneumatik. Z auta přitom odlítl plastový práh na řidičově straně a po dojezdu do cíle jsem zjistil, že mám zařazenou dvojku a řadící páka lítá volně a neřadí. Tady se ukázala výhoda sklápěcího vozíku který se dá použít i jako montážní rampa - po krátké inspekci jsem zjistil, že praskl šroub na shortshiftu a ten spadl z táhla řazení. Udělali jsme si teda rychlý výlet do železářství do Přerova koupit nový šroub, proběhla blesková oprava a mohlo se dále závodit. V první ostré jízdě jsem ještě jednou svezl Honzu a tentokrát už to bylo bez kolize. V druhé jízdě jsem svezl mamku. Byla to moc pěkná jízda, dokud mi v jednom retardéru nesjela ruka z volantu a my vylítli mimo trať do dvoumetrové trávy, kde jsme bokem trefili betonový zátaras proti tankům. Kupodivu zastavil i Saxo a došlo tak k menší poruše karoserie v oblasti řidičových dveří. Po dojedu do cíle s autem ověšeným kilama trávy jsem si vyslechl vtípky soupeřů jako "To má tolik koní, že jsi to byl napást, jo?" a podobně :) Ale když jsem viděl jak málo je auto poničené, tak jsem byl rád jak to dopadlo. Na funkci to nemělo vliv a tak jsem mohl zajet i poslední 2 jízdy a to už i s pěkným časem srovnatelným se špičkou ve skupině. Nakonec z toho teda bylo 4. místo z celkem 13 aut ve skupině a celkově 13. z 35. Nebýt toho výletu mimo trať kde jsem nechal půl minuty, mohlo to být o dost lepší, ale vzhledem k okolnostem to taky mohlo dopadnout daleko hůř. Celkově vzato pozitivní a intenzivní zážitek a vypadá to, že Hobbycup bude další seriál, který si zařadím do kalendáře :)

—————

Zpět


Kontakt

Lazar racing


Náš tým

Martin Lazar

Martin Lazar

Jezdec

taky mechanik, manažer a sponzor

E-mail: lazar.martin@centrum.cz

Více

—————