05.06.2013 21:14

Poprvé jsme nedojeli po vlastních :'(

V motoristickém sportu už to tak chodí, že čas od času dojde k nějaké poruše a bylo jasné, že se to nevyhne ani nám. Už jsme pár problémů na závodech zažili - jako utrženou hlavici řadící páky, utřepaný kabinový ventilátor, nebo rozpadadající se řemenici - vždycky jsme ale byli schopní ze závodu odjed tak jak jsme na něj přijeli, tedy po vlastní ose. Tento víkend se nám to ale nepodařilo.

V poslední nedělní tréninkové jízdě se po přeřazení na dvojku a přidání plynu ozvala rána, vylítly otáčky a auto už se pohybovalo jen setrvačností. Zkusil jsem jestli jen nevyskočila rychlost, ale bohužel ne. Bylo jasné, že jde buď o poloosu, diferenciál nebo oboje. Když jsem auto odstavil, poloosa ležela na zemi. Když jsme jej pak ale chtěli odtlačit stranou nedalo se s ním ani hnout, takže to vypadalo, že to odnesl i diferenciál. Protože auto zavázelo v prostoru mezi cílem a stopkou před depem bylo potřeba jej odstrkat bokem. To se nám nakonec povedlo nadzvednutím celého zadku na hever a pootočením kolem nepohyblivého předku. Při téhle operaci ale ještě utrpěl plastový kryt prahu, který se při manipulaci s heverem prostě urval. Ono nacpat hever pod snížené saxo na třináctkách není jen tak.

Vznikl nám tak dost velký problém a to jak dostat nepojízdné auto z letiště nedaleko Plzně zpátky domů. Protože to vypadalo na poškozený diferenciál, tak bychom se nevyhnuli výměně převodovky. Jednu náhradní náhodou doma máme, ale to je v Ostravě, což je z Plzně trochu z ruky. Po krátkém zvážení všech možností a obvolání několika místních známých jsem se zkusil ozvat někomu o kom vím, že může sehnat plaťák a má na něj papíry i auto, které ho utáhne. A určitě nemá v neděli odpoledne nic lepšího na práci, než vyrazit kdesi od Znojma kamsi k Plzni a v dešti tam nakládat čísi nepojízdné Saxo a pak s ním pádit zpátky. Kupodivu neměl! A místo toho aby nás poslal do háje, tak nás přijel vysvobodit! Tímto ještě jednou velký dík Frantovi Eiffelovi Křivánkovi, za to, že byl ochotný strávit 12 hodin za volantem a udělat nám taxíka.

Při skládání auta z vleku jsme si všimli, že se rozpadlo i ložisko v náboji a že protože už jej poloosa nedrží, tak kolo visí na vlásku. Je teda možné, že se s předkem auta nedalo hnout kvůli vzpříčenému kotouči a že převodovka by tak mohla zůstat ušetřena. No díly už jsou připravené, takže zítra uvidíme. Tak nám držte palce.

—————

Zpět


Kontakt

Lazar racing


Náš tým

Martin Lazar

Martin Lazar

Jezdec

taky mechanik, manažer a sponzor

E-mail: lazar.martin@centrum.cz

Více

—————