Poprvé jsme nedojeli po vlastních :'(
V motoristickém sportu už to tak chodí, že čas od času dojde k nějaké poruše a bylo jasné, že se to nevyhne ani nám. Už jsme pár problémů na závodech zažili - jako utrženou hlavici řadící páky, utřepaný kabinový ventilátor, nebo rozpadadající se řemenici - vždycky jsme ale byli schopní ze závodu odjed tak jak jsme na něj přijeli, tedy po vlastní ose. Tento víkend se nám to ale nepodařilo.
V poslední nedělní tréninkové jízdě se po přeřazení na dvojku a přidání plynu ozvala rána, vylítly otáčky a auto už se pohybovalo jen setrvačností. Zkusil jsem jestli jen nevyskočila rychlost, ale bohužel ne. Bylo jasné, že jde buď o poloosu, diferenciál nebo oboje. Když jsem auto odstavil, poloosa ležela na zemi. Když jsme jej pak ale chtěli odtlačit stranou nedalo se s ním ani hnout, takže to vypadalo, že to odnesl i diferenciál. Protože auto zavázelo v prostoru mezi cílem a stopkou před depem bylo potřeba jej odstrkat bokem. To se nám nakonec povedlo nadzvednutím celého zadku na hever a pootočením kolem nepohyblivého předku. Při téhle operaci ale ještě utrpěl plastový kryt prahu, který se při manipulaci s heverem prostě urval. Ono nacpat hever pod snížené saxo na třináctkách není jen tak.
Vznikl nám tak dost velký problém a to jak dostat nepojízdné auto z letiště nedaleko Plzně zpátky domů. Protože to vypadalo na poškozený diferenciál, tak bychom se nevyhnuli výměně převodovky. Jednu náhradní náhodou doma máme, ale to je v Ostravě, což je z Plzně trochu z ruky. Po krátkém zvážení všech možností a obvolání několika místních známých jsem se zkusil ozvat někomu o kom vím, že může sehnat plaťák a má na něj papíry i auto, které ho utáhne. A určitě nemá v neděli odpoledne nic lepšího na práci, než vyrazit kdesi od Znojma kamsi k Plzni a v dešti tam nakládat čísi nepojízdné Saxo a pak s ním pádit zpátky. Kupodivu neměl! A místo toho aby nás poslal do háje, tak nás přijel vysvobodit! Tímto ještě jednou velký dík Frantovi Eiffelovi Křivánkovi, za to, že byl ochotný strávit 12 hodin za volantem a udělat nám taxíka.
Při skládání auta z vleku jsme si všimli, že se rozpadlo i ložisko v náboji a že protože už jej poloosa nedrží, tak kolo visí na vlásku. Je teda možné, že se s předkem auta nedalo hnout kvůli vzpříčenému kotouči a že převodovka by tak mohla zůstat ušetřena. No díly už jsou připravené, takže zítra uvidíme. Tak nám držte palce.
—————